Hem > Livet, Träning, Valdemar > Hej Tilly!

Hej Tilly!

Idag har jag provridit liten nordsvensk som heter Tilly! Jag är nöjd så ska rida henne ett par gånger i veckan. Bilder kommer senare. :) Hon bor i Olofstorp som är ett litet samhälle nära mitt jobb. Jättemysigt med små små vägar och skogsvägar för uteritt. Kunde inte bli bättre! Tilly var hyfsat stor också, alltså kraftig, så man inte behöver oroa sig att hon ska bli platt när man hoppas upp i sadeln… ;)

Söndagsmiddag hos farmor och farfar vart det också. Härligt att bli utskälld över att man inte passa sin son. Inte så lätt att vara 2 år och inte få göra någonting som är kul, man får inte spela på pianot, smälla i dörrar, kasta leksaker ned för trappan, hacka med leksaker på bordet, gå in i sovrummet, springa runt bordet, skrika eller sjunga. Vad mer kan en 2åring göra liksom? Jo just ja, en stund lekte Valle och Theo på golvet med bilarna helt tysta.

Annars var det god mat! Trist stämning bara när man får massa gliringar hela tiden. Men är väl inte helt lätt att vara 94 år heller.

Nu har Valle just somnat som ni ser på min frisyr här nedan. Och jag ska unna mig 2 första av säsong 4 på the Mentalist – som jag längtat!

Kategorier:Livet, Träning, Valdemar
  1. suzz
    oktober 3, 2011 kl. 1:15 f m

    Hmmm ja vi får väl komma ihåg att det var 92 år sen farmor o farfar var 2 år gamla så dom kanske har glömt hur det var att ha roligt som 2åring! Jag tycker iaf du är en ypperlig mor! Det är genom lek dom lär sig!

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar