The load

I söndags åt jag och Valle middag vid hans lilla bord. Det blev så innan vi for till momme för avlämning. Nu är han på ”Alla på lägret” (hantverksläger i Värmland) med momme, mostrar och Laila.

20130716-212729.jpg

 

Min söta nöt

Jag jobbar och sliter som vanligt. Idag har varit en sån dag där man inte klarar att sätta samman 2 st stripes… Folk som är borta. Maskiner som behöver göras rent från grunden för att fungera alls. (Tänk dig att sitta på knä, ihopkurad och tälja bort härdad färg från några plåtar…) Jag har längtat efter sängen sedan klockan 10 på förmiddagen. :)

Jag lär upp sommarpersonal, jobbar häcken av mig, gör dagliga planer samt vikarierar för hon som brukar trycka specieletiketter till råvaror. Multitasking deluxe! Jag är en klippa. ;) Och på tal om råvaror måste jag kommentera att de heter lite roliga saker, exempelvis Rhodopol (nu kommer jag naturligtvis inte på något mer namn, men kan återkomma imorgon om någon var nyfiken?!). Vad är det för namn liksom? Hade jag tillverkat kemikalier hade jag hittat på lite roligare namn. Ok, nog med jobbsnack.

Alexander kom förbi efter jobbet och vi kikade lite på juridikplugget. Jag har klarat 2/5 tentor hittills och behöver sätta 2 till på semestern för att gå kvar på programmet. En av tentorna kikade vi lite på mina resultat och jag verkar ha slarvat en del. :o) Dumt, men ändå gött att man inte var helt ifrån… Ifrån vettet.

Jag måste dock erkänna att detta var första tillfället jag kollade i böckerna sen vårterminen tog slut. Skoj att träffa Alexander också. Det kan bli en bra höst.

20130716-212905.jpg20130716-212745.jpg

 

Min tjusiga jobbstil. Varför tvätta håret när man kan ta på sig Valles keps? ;)

Trots tunga bördor (burkar?) och invecklade tankebanor känner jag mig glad idag. Gillar att jobba. Gillar att plugga. Gillar att vara ensam hemma. Ska passa på att slappa ordentligt denna veckan så ska jag och Valle planera semestern när han kommer hem!

20130716-212754.jpg20130716-212914.jpg

 

Dagens middag samt bokskörden som ligger på nattduksbordet och väntar på sin tur att läsas. Tror jag läser 5 olika böcker samtidigt just nu

images

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

