Hem > Funderingar, jobbet, Livet, Träning > Sommar och jobb

Sommar och jobb

Denna veckan började jag jobba. Alltid tacksamt att komma till jobbet när vi har så mycket att göra. Det är härlig stämning på sommaren också, med alla sommarvikarier och röran som blir när alla försöker jobba fort. Utanför jobbet går det hästar. Denna veckan jobbar jag, min syster Sigrid och min styvbror Daniel. Nästa vecka kommer även min bror Niklas. Och pappa jobbar ju också där. Även syster Miranda och styvsyster Jenny har jobbat där. Hela familjen på jobbet. :)

20130612-110931.jpg20130612-110939.jpg

Häst, blommor och usel bildkvalitet

20130612-110950.jpg20130612-110957.jpg

 

Trött bilförare och trötta systrar

Igår kom äntligen rörmokaren och lagade toaletten. Man fick vänta 2 veckor innan han hörde av sig. Och när han väl gör det envisas han med att dyka upp kl 8. När jag jobbar kväll. Nåja, skönt att komma upp tidigt ändå. Tog en joggingtur vid det där nya elljusspåret jag har hittat. Supermysigt. Och tror bestämt jag ska köpa en riktig midjeväska att ha när jag springer (och rider). Ser ju superproffsigt ut, eller hur? :)

20130612-111016.jpg20130612-111023.jpg

 

Midjeväska ftw!

Annars fortsätter jag pluggandet. Cirka 2 timmar varje vardag har jag bestämt att lägga på det. Ligger lite efter planen, men får ta igen det till helgen. Jag har i sann NLP-anda gjort en ordentlig studieplan. Inte bara ska jag hinna med det som behöver läsas, det ska dessutom kännas bra att hålla mig till planen, dvs att jag även tillåter mig själv att inte plugga vissa dagar. Belöningar väntar också för varje delmål. Denna veckan ska jag få beställa ett gäng nya böcker för senare läsning. Samt att fixa håret. Så man är fin till midsommar som för övrigt är min favorithögtid. So long!

20130612-111036.jpg

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

