Hem > Livet > Fiskmåsar

Fiskmåsar

Valle gillar att ”bråka med fåglar” som är en lek då han springer och skrämmer bort duvor som kommer i hans väg.

Han lekte detta på väg till bilen igår. Fast det var inga duvor. Det var en fiskmåsunge som trillat ur boet som Valle jagade ut i gatan. Helt plötsligt hördes gap och skrän när mamma Fiskmås skulle försvara sin unge och attackerade mig. Fick försvara mig med min väska.

Som en scen ur Hitchcocks Fåglarna (ja, lite iaf) och nu när jag googlade på det så börjar visst den filmen med en attack av just en mås. Hoppas det inte betyder nånting särskilt…

Hur som helst första gången jag blivit attackerad av en fågel. Måste vara en första av allting.

20130606-201514.jpg20130606-201533.jpg

 

20130606-201558.jpg20130606-201544.jpg

 

Vid närmare eftertanke undrar jag varför fiskmåsar frodas och bor i vårt hus?

Kategorier:Livet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

