Hem > Funderingar, Livet, NLP, Plugg, Utmaning > Lång tjej

Lång tjej

Idag vart det tentaplugg i skolan med min study group. Det var skoj och jag känner visst hopp inför fredagens tenta. Av någon anledning bestämde Isabella och jag att imorgon blir det högklackat till skolan. :) Kul, jag har alltid velat ha det. Inte för att mina klackar är så höga. Men känner mig sjukt obekväm i högklackat till mina 178 cm. Det ska ändras på. Det blir en utmaning deluxe för min del och för en gångs skull en utmaning som inte handlar om prestation. Börjar med att tagga igång här på bloggen över hur sjukt snygga ben man får i höga klackar.

Vad gäller NLP så var jag helt övertygad om att jag nästan var ”färdig” med mig själv. När jag plötsligt inser att jag knappt börjat… Så helomvändning nu. Tackar nej till allt som kommer i min väg, övar på att spendera tid ensam, må bra, känna tillit och hopp inför framtiden, daglig meditation, känna lugnet och vara good enough. Närmst framöver är bara att hugga in på mina begränsande föreställningar, som ska göras om till gynnande föreställningar. Vi börjar med den först: Det är snyggt att vara lång!

Här kommer pepp-foton:

20130415-213641.jpg20130415-213609.jpg

Långklänning som gör att man ser längre ut är inhandlad och använd. Yay me!

20130415-213545.jpg20130415-213552.jpg

20130415-213538.jpg20130415-213532.jpg

Skor som faktiskt gör mig längre (typ 5 cm kanske) skall på i skolan imorgon och det ska kännas bra

Att använda högklackat är ett undvikande beteende hos mig och mot sånt finns det bara ett botemedel och det är… *trumvirvel*… exponering. Om det här går vägen kanske jag till sommaren till och med kan ha långklänning tillsammans med högklackade skor. (Ni anar inte hur svindlande osannolik den tanken känns för mig…) Men ingenting är omöjligt. :)

issues2

Eh… JA

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

