Hem > Livet > Vila i frid, farfar

Vila i frid, farfar

Farfars begravning var fin.

En inspirerande man! Som tog körkort vid 59 år ålder. Tog ut en fil kand i tyska (?) vid 79 års ålder. Stod på händerna vid 82 års ålder (enligt mina kusiner). Bakade bullar vid 96 års ålder.

Solosång i kyrkan av kusin Emma. Modigt.

Gamla gubbar och gummor klädda i folkdansdräkter på fikat i församlingshemmet.

Jag tackar min kloka mormor för jag fortfarande kan bönen Fader vår. Hon mutade nämligen sina barnbarn till att lära sig den och de 10 budorden.

Jag gillar kyrkan.

Fader vår, som är i himmelen!
Helgat varde ditt namn;
tillkomme ditt rike;
ske din vilja, såsom i himmelen,
så ock på jorden.
vårt dagliga bröd giv oss idag;
och förlåt oss våra skulder,
såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro;
och inled oss icke i frestelse
utan fräls oss ifrån ondo.

Ty riket är ditt och makten och härligheten
i evighet.
Amen.

situations

Kategorier:Livet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

