Hem > Funderingar > Dagens ungdom

Dagens ungdom

Min 17-åriga syster Sigrid har bett mig hjälpa henne köpa och beställa klänning till studentfesten. Det gör jag gärna, som den godhjärtade systern jag är. Jag och Miranda letade som hastigast igenom Nelly.com igår och hittade några fina alternativ som vi gärna hade sett vår syster i.

En tjusig, slank, elegant fashionista är vad vi önskar av vår syster. Till höga klackar, fint hår och liten väska passar något av följande bra, tyckte vi:

fin1

Me like

fin2

Min favorit. Funkar sen hela sommaren

fin4

Kort men fin

fin3

Och om man prompt ska ha färg funkar denna

Jag kommer ihåg hur det var när man var liten och fick en bild av vad man ville ha på sig. Jag vet också att det inte är så kul att köpa något någon annan tycker man passar i, som man inte gillar själv. Och jag vet att man inte gärna lyssnar på de som är äldre, eftersom de inte har ”någon koll”. Så jag jobbar på att försöka övertala henne att välja någon av ovan nämnda…

Jag tycker i och för sig inte det är något fel med korta, utmanande klänningar som väcker uppmärksamhet. Men, för att uttrycka mig försiktigt, jag tycker man ska söka att ha lite stil. Här är Sigrids val:

sigge1

Me don’t like :'( Buuuuhuuuu

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

