Hem > Foton, Livet, Träning, Utmaning, Valdemar > Vuxna val

Vuxna val

Idag var Valle fortfarande risig och jag såg fram emot att spendera hela dagen i soffan till diverse Disney-filmer!

Dessvärre var det läge att inse att jag läser en svår utbildning på universitetet, att jag inte begriper mycket av vare sig kurslitteratur eller kompendie, eller kursplan för den delen heller. Valle fick helt enkelt åka till sin pappa och jag snällt gå på föreläsning. Tråkigt att vara vuxen.

Efter skolan hade jag planerat att hämta Valle och leka, innan jag skulle dumpa honom hos momme för min ridlektion och sen hämta honom och mysa med honom. Fast för en halvsjuk liten kille kanske det bästa är att stanna hos sin pappa och slippa flänga runt. Trååååkigt att vara vuxen och inse detta.

20130129-222102.jpg20130129-222033.jpg

 

Vi som hade så skoj i soffan!

Andra saker som varit speciellt för just den här dagen: Mirja fyller år! Hipp hipp hurra! Längtar som en tok att få fira detta!

jag o mirja

 

Här är vi!

Och i GP var det en artikel om min NLP-kurskamrats sopsorterande hund Kompis. Läs den om ni inte gjort det. Kan tilläggas att jag idag äntligen vann en match i quiz-kampen mot Kompis’ ägare Anders. Efter 13 raka förluster och 2 oavgjorda. Yay me! :)

Och jag har fått tummen ur att sortera kurslitteraturen från forna kurser på ett vettigt sätt. Grundläggande Juridisk Metod kommer jag tenta om i augusti. Man ska visserligen utgå från framgång, enligt NLP. Men ifall jag nu skulle kugga Offentlig rätts-tentan gäller det att vara förberedd. Och vad är inte bättre då än att ha all litteratur på ett och samma ställe? Bredvid andra viktigheter som min Bibel och 50 shades of grey… ;)

20130129-222053.jpg20130129-222111.jpg

 

Tidningsartikel och bokhylla

Experimenterade med min nya Veggie Twister till middagen. Tänkte Valle skulle bli mer sugen på grönsaker. Men han ville bara kolla på instruktionsvideon om och om igen… :o)

20130129-222127.jpg20130129-222136.jpg

 

Om ni undrar vad jag lagat så är det tonfisksås :)

Det var då väldans vad man inte vill sluta blogga, när sängen kallar… Hur som helst. Dagens träning blev dressyrpass med bommar på Pippi. Over and out!

pippi20130129-222121.jpg

Gammal bild på Pippi och ny bild på mig när jag kör bil. God natt!

 

  1. maj 14, 2013 kl. 5:00 f m

    I am really thankful to the holder of this web page who has shared this enormous post at at this place.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

