Hem > Funderingar, Livet, NLP, Valdemar > Söndagsbikten

Söndagsbikten

Helgen har varit en härlig blandning av plikter och mys (och tjafs?).

Febern steg för Valle igår kväll efter filmen. Han mådde bättre idag så vi har varit och shoppat. Har också varit på middag hos mamma. Tycker att allt snurrar lite snabbt för tillfället så nu blir det jobb de dagar jag planerat sen får det lugna sig lite. Känner att det vore på sin plats med lite fest snart. Dricka öl och prata strunt!

Jag antar att allting förändras hela tiden. Just för tillfället, såhär söndag kväll känns det som att det enda i mitt liv som är konstant är Valle, bloggen och middagarna hos mamma. Jag vet att man ska rensa i sitt liv och ta bort ”energi-tjuvar” (ett ord jag egentligen ogillar eftersom jag är ganska krävande, tycker det känns så känslokallt att rensa också för den delen) och jag har egentligen inte gjort det nu heller.

Jag sätter bara en gräns för hur jag tänker tillåta mig att bli behandlad. Jag tänker fortsätta att glädja mig åt mitt Mensatest-resultat och ni som känner mig det minsta lilla borde dela glädjen med mig. Det är väl det som är anledningen till att över huvud taget umgås med folk? Att man delar glädje och sorg? Och efter alla smällar den senaste tiden kändes det som att det är nu det vänder. Fan, här har man känt sig awkward halva sitt liv och hittar äntligen sin ”plats” och då ska man inte få berätta det? Screw Jante!

(Varför i hela världen det skulle anses mer ”fint” att säga att man har en talang på fotboll/musik/sång/måla tavlor/[insert passande verb]??)

Typiskt mig att tala i gåtor på bloggen. Istället för att prata med personen ifråga. Fast egentligen spelar det ingen roll vad man säger, om den andre inte är intresserad av att lyssna. Inte mer om det iaf, kändes bara dumt att inte skriva något om det, när det var en så stor grej. Här kommer Valle:

20130127-223738.jpg20130127-223755.jpg

Soffmys igår kväll och Pippi-lookalike med mammans strumpor i morse

20130127-223820.jpg20130127-223828.jpg

Mamma-Valle-MosterKigge-bus hos mormor innan och kvällsläsning i bok om superbjörnen Tryggve <3

När jag förra söndagen gjorde veckans planering (ja, jag gör veckoplan på riktigt för att allt ska klaffa) insåg jag att denna veckan skulle bli minst lika tung som veckan före. Det i kombination att månadens inkomst blev lite större än väntat fick mig att lova att om jag bara överlevde tills idag så skulle det bli shopping. :)

Drog till Allum för att inhandla militärbyxor, svart tröja att ha till, samt långa tröjor som inte är svarta som jag kan ha till alla mina svarta tajts. Hittade massa fina kläder så nu är jag taggad inför nästa veckas utmaningar/bekymmer/äventyr. Nu känner jag mig fin igen. :) Voilá modevisning:

20130127-223852.jpg20130127-223901.jpg

Svart tröja, militärbyxor, vit tröja, batik-tajts, allt från Vila <3

20130127-223913.jpg20130127-223922.jpg

Gråa tröjor från Gina

20130127-224104.jpg20130127-223935.jpg

Grå tunika från Vero Moda, passar bra till halsduk :)

Kategorier:Funderingar, Livet, NLP, Valdemar
  1. januari 27, 2013 kl. 9:45 e m

    Vart har du köpt den grå tröjan/klänningen längst ner av bilderna? En sån vill jag ha :)

  2. Cathrine
    januari 28, 2013 kl. 9:14 e m

    Vi får väl försöka med v 8 då, jag löser det :). Ang täckesstrl så är 155 likvärdigt med typ x-full, så det är för riktigt stora hästar. ”Normalstora” hästar dvs full har oftast 145, det har med längden på ryggen att göra :).
    Jag gillade verkligen den vita koftan btw!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

