Hem > Foton, Funderingar, Livet > Folk och missmatchade foton

Folk och missmatchade foton

Just ja, idag var jag på väg att hamna i bråk på spårvagnen. Eller snarare, hade min reaktionsförmåga varit lite snabbare hade jag valt att hamna i en konflikt.

Vi har en del folk/tiggare som spelar dragspel på spårvagnarna för att samla in pengar (antar jag?) och det kan man tycka vad man vill om. Personligen är jag inte intresserad av att höra dragspel. Jag gillar inte heller att höra flams och trams, folk som pratar i mobil, allt annat som händer. Eftersom jag ändå väljer att åka kollektivt så brukar jag lyssna på musik = slippa ALLA ovälkomna ljud.

Hur som helst, precis framför mig står en kille på 15 år-nånting med ett dragspel. En kärring rusar fram till föraren och wajjnar (jag utgår från att förare inte orkade göra något åt saken) så kärringen rusade tillbaka och började hota killen med dragspelet. Tjata om att han måste gå av nästa hållplats, att han inte hade tillstånd att spela där, osv. Han verkade inte förstå vad hon sa, men hon tyckte han låtsades.

Slutar med att killen går av och kärringen sätter sig bredvid sitt sällskap bakom mig och fortsätter prata om att hon gjorde det alla tänkte, att folk numera inte orkar säga ifrån längre, som att hon gjort oss alla en tjänst. Jag började koka, önskade att jag hade ställt mig upp och sagt ifrån när hon skällde på killen.

Vad är det med folk nu för tiden? Inte för att dragspel är så vackert men någonstans får man väl ändå ta det för vad det är? Han spelar väl knappast dragspel för att det är så roligt? Det är ju så pinsamt att jag skäms att jag ens var där!

Att man inte kan se att alla inte har samma förutsättningar. Som att problemet försvinner för att man slipper titta på det. Han står väl knappast där för att det är skoj, och vilken rätt har hon att säga att han inte får vara där? Hon då, som uppenbarligen är född och uppvuxen i ett rikt land och har haft alla möjligheter, kan inte se att den här unga killen inte har haft samma förutsättningar. Personligen hade jag hellre sluppit henne på vagnen. Och om det nu är så hemskt att se andra människor som inte är som hon, varför åka kollektivt över huvud taget? Ta bilen, kärring, så slipper vi dig! Typiskt nog kom jag inte på dessa fina argument förrän jag hade kommit hem.

Som att hon inte gör ett val när hon åker spårvagn.

Urk, förstår mig inte på folk.

Hur som helst, här kommer resterande modellfoton som jag bestämt att jag inte vill sitta och ruva på. För att ordentligt missmatcha text vs. bild liksom… :) Jag är inte speciellt nöjd med bilderna. Fan, hårstyling, hårfärg, vikt, kroppsform, kläder, you name it. Dessa var bilderna jag valde och de var ok…

IMG_2911

IMG_3005

IMG_3018

Kategorier:Foton, Funderingar, Livet
  1. Cathrine
    januari 25, 2013 kl. 8:33 e m

    För lång, smal och blond är ju en tråkig look som ingen eftersträvar?? Jättebra bilder ju!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

