Hem > Funderingar, Livet, Träning, Utmaning > Funktionell Fys och sjögräs

Funktionell Fys och sjögräs

Ibland känner man en sån där flow. När man är pigg och känner med hela kroppen att man äter, sover, tränar och stimulerar hjärnan precis lagom (btw, jag undrar hur mycket jag kommer att beundra min vackra hjärna efter det där iq-testet, nåja, ni får hojta till om jag verkar ha fått hybris). Idag kände jag det där! Jag var pigg, alert och vaken under seminariet i skolan, var visserligen bara 2 timmar, men har gäspat mig igenom andra seminarium, andra dagar.

På vagnen hem kände jag mig pigg och taggad på träning. Trots att jag bara skulle hem och vända innan det började, jag brukar gillar att sega omkring hemma en timme eller ett par timmar. Hur som helst, 75 minuter Funktionell Fys stod på schemat. Har gått ett sånt fys-pass innan så det skulle bli kul.

Döm min förvåning när det blev det jobbigaste jag gjort i träningsväg i år, eller kanske någonsin?! Och då springer jag ändå Göteborgsvarvet på 21 km. Men någonting är det med burpees, upphop, djupa djupa knäböj, vikter, situps, osv. Och då menar jag på ett dåligt sätt! Nåja, passet är över och såhär efteråt känns det rätt bra ändå, så det var nog inte sista gången jag gick på det. Men ändå, funktionell fys låter väl hyfsat oskyldigt?

20130125-192554.jpg

 

Zombie! Nu taggar vi inför jobb imorgon också… Zzzzz

Och om ni någonsin nånsin igen hör mig prata om att färga håret på egen hand är ni snälla om ni stoppar mig. Det finns en anledning till att man överlåter åt experterna/frisörerna vad de faktiskt är expert på. Skulle spara in lite tid och pengar tänkte jag. Slutade med att jag fick stryka omkring i skolan med hatt ett par dagar för att dölja mitt blond-gula hår. Äh, det fixar väl en toning? tänkte jag och inhandlade en på Konsum.

Voilá, sjögräs! Får duga tills nästa lön eller nåt. Ser bättre ut än innan iaf…

20130125-192539.jpg20130125-192545.jpg

 

Ljuset gör att det ser bättre ut än vad det gör i verkligheten…

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

