Fullt upp

Här händer saker!

Tenta nästa vecka. Även redovisning av modelleringsprojekt och lämna in bokrecension på NLP-kursen.

Lördagsjobb 3 helger framåt. Och träning. Kommer dock räkna varje arbetspass som ett träningspass i min utmaning. Annars hinner jag ingenting.

Jag har börjat röja i lägenheten. Massa skräp ska bort och det ska bli mysigt och trevligt här. Alla trasiga saker såsom duschdraperi, kökslampa, mögel, smådjur, plotter, prylar, överfulla skåp, trasiga leksaker, överfylld garderob men inget att ta på mig, goodiebags, gamla tidningar, pärmar, tidningsurklipp, gammalt smink, fula handdukar, trasiga strumpor… Ja, ni kan se det framför er va? Inget mer sånt. Januari känns som en utmärkt månad att börja röja.

Ordning och reda! Var sak på sin plats. Planerade hyllor. Blommiga lakan, ny säng. Fräscha, vita handdukar till badrummet. Ordning på plugg, nycklar, lappar, räkningar och kalendrar. Jag ser det så tydligt framför mig. Jag känner mig inte längre inspirerad av alla motivationscitat jag har på väggarna så jag och Valle har varit på bibblan och skrivit ut nya som ska upp. Nya foton på Valle ska fram.

Ut med det gamla och in med det nya! Pilatesboll, yogamatta, träningsdvd:er ska finnas framme och lättillgängliga! Instruktioner för hemmaträning ska sitta på väggen.

Nytt ska det bli också: duschdraperi, grillvantar, handdukar, säng, lakan, kuddar, dynor till köksstolarna, kökslampa, välmående växter i alla rum, snygga filtar till soffan, osv. Får nog ta inredningen stegvis.

Valle har bakat med moster idag.

20130110-210706.jpg

Mycket lycklig liten herre

Valle är rolig. Jag har haft ett foto på mig, honom och hans pappa upphängt i vårt sovrum vid Valles säng. Ett tag sa han alltid godnatt till pappa på kortet innan han skulle sova. Nu är han så stor att det inte är några bekymmer att ringa pappa om han vill det. Fotot plockade jag ner för ett tag  sen. (Det skrämde säkerligen bort alla mina eventuella ragg… Lol!) I morse märkte Valle i alla fall att fotot var borta, och skällde ut mig efter noter! :) ”Den, kortet, pappa, där ska vara, så får man inte göra!” med lilla, pipiga, bestämda rösten. Tji fick jag! Bara att plocka fram det igen och hänga upp. Så kan det gå. (:

Idag har jag tagit lite före-bilder på hur jag inte vill att min mage ska se ut… Kommer inte bjuda på dem förrän jag lyckats göra något åt det dock. Magträning ftw! Dagens pass blev löpbandet till en oinspirerad spellista på Spotify => inget vidare… Ska göra en ny spellista. Så fort jag har tid och inspiration. So much to do – so little time…

20130110-210714.jpg

Inte ens invigning av nya träningskläder lyckades locka fram träningsglädjen idag

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

