Hem > Funderingar, Livet, NLP > Nyårslöften

Nyårslöften

Jag brukar vara duktig på att göra nyårslöften och hålla dem. Jag har letat och vet inte om jag skrev upp förra årets löften någonstans. Inte helt genomtänkt. För det känns som att jag glömt någonting?

Några av de grejerna jag lovade mig själv har jag gjort iaf:

  1. Ta tjänstledigt från jobbet och söka in på universitetet. Check!
  2. Hälsoprojekt 2012, jag har tränat som en tok och blivit superstark. Check!
  3. Jag har utökat mitt kontaktnät så jag har något att göra på självaste nyårsafton den här gången. Är bjuden på veganmiddag hos Natalie, ska bli spännande. Check!

Jag filar på årets löften och tror jag har dem ganska klara:

  1. Gå ner i vikt – före sommaren.
  2. Plugga ordentligt och klara alla tentor så jag inte måste hoppa av utbildningen.
  3. Sluta snusa. Inte 1:e januari men någon gång under året.
  4. Gå och lägga mig i tid (kl 22) minst 5 dagar i  veckan och gå upp tidigt och träna.
  5. Vara glad varje dag. Kanske inte hela tiden, men vara glad någon gång under varje dag.
  6. Resa någonstans jag aldrig varit.
  7. Göra något av NLP-utbildningen.
  8. Skärpa till mig och sluta gnälla/klaga/lipa.
  9. Vara snällare mot Valle. Jag är snäll men man kan alltid vara snällare.

Det blir nog bra. De flesta sakerna gör jag redan. Men allt kan alltid göras bättre.

Välkommen 2013!

nodrama

A no drama policy – kunde inte sagt det bättre själv

Kategorier:Funderingar, Livet, NLP
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

