Hem > Livet, NLP > Dan före..

Dan före..

Uppesittarkväll här hemma blev julmusik och städa golvbrunnen i badrummet i min ensamhet. Kanske inte så trevligt men gött att ha gjort det innan jul.

Annars var det julbak för Valle och Teo igår förmiddag hemma hos min farmor och farfar. Kvällen spenderades hos min morbror med kusiner, moster, mamma, syskon och mormor för lilla julafton. Trevligt.

Idag har Sabine och Henric varit här och lekt. Jag har lämnat Valle och hans pappa på Landvetter. God Jul mitt lilla nass.

Det här kommer inte alls bli den konstigaste minst magiska julaftonen ever liksom…

Å ena sidan, vad har man gjort för ont för att inte få fira jul med sitt barn? Å andra sidan är det inte bara mitt barn och jag förstår att detta är ett bra tillfälle för Valle att hälsa på stora släkten i norr. Valle kommer ha skitkul och det är det viktigaste.

Och jag vet att det finns folk som har det värre. Så är det ju alltid. Människor som inte får träffa sina barn, som aldrig får det, människor som har förlorat sina barn, människor som inte har råd med julklappar till sina barn, människor som inte har råd med mat, människor vars barn ligger på sjukhus. Listan kan göras lång och jag vet att jag är lyckligt lottad.

Men lite trist känns det iaf.

DSC_0819

Förra årets tomtebild

Annars planerar jag mest hur jag ska lägga upp ett snus-avslut för egen del. Eller ska jag kanske kalla det våt tobak för oralt bruk, som vi lärde oss i skolan att den juridiska termen är? :) Hur som helst, jag gillar snus och jag gillar att snusa.

Jag gillar inte när andra säger åt mig att det ser för jävligt ut att jag snusar. Gillar inte heller när andra (killar) säger åt mig att jag inte borde snusa för att jag är tjej (jämställdhet anyone?). Samtidigt ska jag snart styra upp ett välbehövligt tandläkarbesök (senast jag var där var jag 19…) och jag kan räkna ut med röven vad tandläkaren kommer tycka om mina nya vanor.

Jätteduktigt av mig att inte längre röka, jag har till och med börjat störas av tobaksrök litegrann. Nu har gått såpass lång tid att jag inte kan hänvisa till rökstoppet för mina snusvanor. Det största problemet jag börjat uppleva med snuset, bortsett från munhygienen, är att jag tycker att det ser för jävligt ut när jag snusar! Mitt vackra leende är borta. Ingen hit. Och när jag ser foton som det här nedan får det mig att undra: Om det är så jag ser ut när jag på krogen kör mitt game, så kanske det förklarar varför jag aldrig hittar vad jag söker? ;)

IMG_4956

Kan ju iofs inte bara skylla på snuset, även alkoholen har nog sin beskärda del av eländet. Eller varför inte kameran? Hade det inte funnits några bilder hade jag inte vetat hur det såg ut… :)

Filar också lite på min Note to self inför det nya året, vad gäller killar. Börjar lära mig hur det funkar, eller snarare hur det inte funkar. Note to self:

  1. Håll dig borta från alla yngre killar
  2. Håll dig borta från alla upptagna killar
  3. Håll dig borta från alla killar som är dina vänner.

Frågan är bara om det finns några kvar efter det?

fish

;) Hehe skämt åsido finns det säkert någon därute… :)

Kategorier:Livet, NLP
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

