Hem > Adventskalender 2012, Livet, NLP > 8 – Vad har du för favoritmaträtt? Gärna recept

8 – Vad har du för favoritmaträtt? Gärna recept

Tjaa, jag älskar mat! Äter sällan ute och är ganska duktig på att laga mat. Jag kan till och med laga vegetariskt om det krisar… ;) Och vegankakor har jag också bakat. Inget är för svårt för mig.

Igår gjorde jag kasslergratäng med grädde, äpplen och grönmögelost (enda tillfället jag någonsin äter grönmögelost), recept från Sandra. Andra nya rätter jag lärt mig det senaste är lax- och spenatpaj med creme fraiche och citronpeppar. Även biffar med fetaost och soltorkad tomat är gott. De recepten har jag fått av Rim.

Min gamla paradrätt var kycklinggryta med kokosmjölk, vitlök, ingefära och lime, lika gott med falukorv istället för kyckling. Annars har jag många kycklingrecept jag fått av Johanna.

Och vill ni ha recept så får ni fråga. As simple as that.

Vad lagar ni helst?

Annars är det väl ingen nyhet att jag gillar att baka; cupcakes, Super Mario-tårtor, chokladmuffins, mazariner, lussebullar, bullar, Fortune Cookies, kladdkaka med marängöverdrag, you name it. Problem bara att det inte är så nyttigt så jag undviker att ha sånt hemma. Kör utmaning deluxe nu med att räkna kalorier då jag har hela köket fullt av Fortune Cookies…

haha

 

Nästa projekt kanske? Övre bilden då alltså… :)

  1. februari 24, 2013 kl. 12:12 f m

    It’s remarkable to pay a quick visit this web site and reading the views of all colleagues about this piece of writing, while I am also keen of getting experience.

  2. maj 7, 2013 kl. 11:27 f m

    I’ve tried for your previous 35 many years to drop and Hold OFF my abdomen excess extra fat. I’ve attempted each issue from food plan pills,
    personalized trainers, each and every diet regime plan ever proposed,
    I currently shell out out on two gymnasium memberships, at any given time,
    and have not had the time for you to benefit from the benefits of
    either deemed certainly one of them in above a twelve months.

    I have to state that only thing that assisted me http://peoakisland.

    com/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=JamisonRu
    hoping the natural environment, ease and in addition the availability from your amenities staying opened from five:
    00a.m until eventually ultimately ten:00pm would inspire me to continue to be on track, attend several in the cardio classes, aquatics lessons, stage programs etc…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

