Hem > Foton, Livet, Valdemar > Fredagsfixande

Fredagsfixande

Idag har varit en trevlig dag med att göra-listan deluxe! Trevliga punkter på den, såsom:

  • Räkna kalorier
  • Inte baka fortune cookies
  • Blogga men inte uppdatera saker på FB och Instagram
  • Vattna blommor
  • Plocka undan böcker vid sängen.

Har väl gått sådär! Erkänner mig besatt av att baka Fortune Cookies. Dom ska bli perfekta före jul. Plus att jag köpte en flaska med bara äggvitor i som jag tänkte använda upp. Förutom de ca 200 fortunes jag har varit och skrivit ut. Miranda skällde på mig:”Vad är det här??[om smeten]” -”Eh, jag har varit så duktig så jag fick baka iaf…” :)

flavored-fortune-cookies-assortment

Just nu testar jag olika färger, har hittills gjort vita, röda och blå…

fortune-cookies-main

…men tror nog att jag ska satsa på något sånt här! Vad tror vi blomman är gjord av…?

Jag verkar klara av att göra precis allting, förutom att plugga. :)

Valle mår bättre. Imorgon ska vi på Alfons Åberg-huset med en kompis och hennes två barn. Det ska bli skoj. Valle har varit och badat med momme idag. Annars är väl inte mer än att han tjatar om den där adventskalendern. Idag stod han och spanade på den med sin lilla kikare (vi har kalendern högst upp på skåpet).

20121207-231427.jpg20121207-231342.jpg

Spanar med kikaren och tungor utanför munnen. Valle är helt inne på att slicka mig i ansiktet när jag ber honom pussa mig. Jag utgår från att det är helt normalt :)

20121207-232442.jpg20121207-232455.jpg

Sedärja! WordPress-appen gav mig möjlighet att lägga in foton i sizen 224×224 så man kan ha 2 instagrambilder bredvid varann. Tjusigt! (Tekniknörd?) Hur som helst föreställer de min lilla tomte och till vänster lussebullarna med mandelmassa i. Hur ska man hålla sig nyttig i december?

20121207-231448.jpg

 

Fint! Insåg nu att jag verkar skjuta upp den där sista lite jobbiga saken jag har tänkt göra och fegar och inte vågar. Va fan, hur svårt ska det vara? Ok, imorgon gäller det; leva ett liv som jag vet är rätt. Eller att vara en feg skit.  Vi får se. Procrastination eller Piece of Cake?

Kategorier:Foton, Livet, Valdemar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

