Hem > Funderingar > Circle of trust vs. Finish her

Circle of trust vs. Finish her

Då gör vi färdigt det här.

Jonny hade inte tänkt att berätta någonting. Jag har frågat tidigare och då har han blivit förbannad på mig och hon har ljugit sig blå. Som om det var jag som var paranoid. Det är inte att vara paranoid, det är att vara befogat misstänksam! Och hemliga kodnamn så att Valle inte ska försäga sig till mig. Tjaa, jag tänker inte ens gå in på det där för då blir jag bara arg.

Det är ju så också, jag och Jonny kommer alltid ha någon form av relation, eftersom vi är Valles föräldrar. Oavsett vad man tycker om det.

Ni som anser att det inte var er uppgift att berätta, jag förstår poängen. Problemet uppstår när den som ”borde” berätta inte gör det. Jonny sa det ju inte till mig nu heller, när jag frågade, efter att Valle försagt sig, jag fick dra det ur honom. Ingen som tyckte jag hade rätt att veta att min kusin uppfostrar min son?

Jag begriper såklart att Jonny och hon kommer vara välkomna i Norrland och att ni kommer acceptera henne. Det är väl ganska givet? Det är väl det som det innebär att vara tillsammans med någon, att träffa någon ny? Det har jag inte med att göra. Det är inte det som är problemet. Problemet är att alla visste men ingen sa någonting till mig. Vad är det för någonting? Det är ju så förnedrande att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Och det här med att ”om du bara hade träffat någon som du var lycklig med så hade det inte varit så jobbigt”… Que? Tror ni problemet är att jag inte har en kille? Jag är inte svartsjuk på Jonny eller henne. Jag förstår inte vad min relationship status har med saken att göra? Jag gillar inte när folk ljuger för mig, oavsett om jag har en kille eller ej.

”Visa lite stolthet och värdighet. Ta tag i ditt liv” Den typen av pik är inte bara elak utan dessutom obefogad:

Vad fan har jag gjort? Jag har varken ringt honom eller henne för att berätta vad jag känner inför detta. Jag har inte något behov av att göra det heller. Varför Jonny och hon har tagit bort mig på Facebook kan jag inte svara på. Jag skrev i min privata blogg om vad som händer i mitt (och Valles) liv, där jag delar alla möjliga upp- och nedgångar, och om någon går in och läser det och tycker någonting om det är väl knappast mitt bekymmer?

Även om man inte vill bli inblandad så är man enligt mig redan inblandad när man får veta och väljer att inte berätta. Jag köper inte det.

Hurt me with the truth, don’t comfort me with a lie

Finish her!

Kategorier:Funderingar
  1. november 27, 2012 kl. 4:31 e m

    Jag står för vad jag har sagt, så du får gärna skriva att det är jag som har sagt det! Och om nån sen undrar vad jag menar, så förklarar jag det mer än gärna!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

