Hem > Livet, NLP, Plugg, Valdemar > Brev till framtiden

Brev till framtiden

Min dator verkar inte vilja vara med just nu (se nedan) så jag passar på att mobilblogga lite istället. Valle var lika trött som jag och somnade en stund på soffan nu, jag råkade sova en timme innan jag hämtade honom… Så här är det slow motion idag.

 

Trevligt meddelande liksom. Själv skulle jag påstå att då datorn lämnar meddelanden till mig så är den redan PÅ? Kanske bara är jag…

Dagen började segt med insikt om att jag, trots att jag bara har lektion i 2 timmar, inte klarar av att komma i tid. Akademisk kvart x2 liksom…

Det vände dock när jag insåg dagens föreläsning mer påminde om ett coachsamtal än juridik. Livs- och studieplanering med CareerOne (tror jag?). Vi fick skriva ett brev till oss själva som de kommer posta till oss i mars 2013. Spännande – me like!

Inte blev det sämre av att jag hamnade i en diskussionsgrupp med 2 killar som var 31 och 35 år gamla. Wtf liksom, jag är inte bara jämngammal, utan rentav ung! :)

Coacherna från CareerOne pratade med oss om att hitta just vår passion inom juridiken och att man inte behöver vara orolig om man inte hittat den ännu. Tilläggas bör att många blivande jurister här suckade högt och drog därifrån under pausen. Och då var det väl bara hälften av oss som idats gå dit ens… Lol, inte många som gillar att prata mjuka värden. :)

Själv tyckte jag det var mycket skoj. Jag har inga bekymmer att berätta vad jag är bra på, däremot kändes mitt svar på varför jag läser juridik lite mindre seriöst: ”jag kom inte in på Chalmers”. ;)

Nåja, nu dags att avsluta om jag ska hinna ett inlägg till innan mr Snooze vaknar/ska väckas… Jag verkar få passa på nu när datorn vill samarbeta.

 

Hej framtida jag!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

