Hem > jobbet > Below the belt

Below the belt

Slag under bältet!

Om det du gör inte fungerar, gör nånting annat.

Nu blir det FB-paus på obestämd tid. Jag orkar inte med att hålla på att låtsas. Facebook är platsen där alla bara låtsas bry sig om varandra.

Knappast nyheter för en del. Men jag bryr mig om folk jag skriver med där. Så insikt om att de egentligen skiter i mig får mig att nu använda mig av andra kanaler ett tag.

Känns ju sådär att man är anställd 8 år på ett ställe och borta 3 månader så är man glömd. Nästan ett decennium och man har inte gjort avtryck, berört någon. FTS.

Som vår high school reunion där det blev en informell middag istället. Där de bara glömde bjuda mig (det är ju det som är en high school-reunion, att ALLA blir bjudna).

Det enda är skillnaden att detta är en arbetsplats vi pratar om nu och det verkar vara nyheter för en del att jag fortfarande är anställd. Och jag vet väl hur man gör, man bjuder ju dem som är roliga, som man gillar. Som är viktiga för en.

Save your pity for the weak.

Lita på få, frukta resten

Kategorier:jobbet
  1. november 3, 2012 kl. 9:08 f m

    Jag förstår dig!! FB är egentligen skit och nåt som gör att många mår dåligt!!

  2. november 4, 2012 kl. 2:08 e m

    Vad trååååk=( och jag förstår att du är besviken!!! kram kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

