Hem > Funderingar, Livet, Plugg > Fel föreläsning och T

Fel föreläsning och T

Jag gjorde nåt snyggt förra veckan: Gick på fel föreläsning.

Alltså inte som i att råka gå in i fel sal. Snarare gå till fel sal, sitta med på hela föreläsningen på 3 timmar, diskutera med den som satt bredvid, lyssna intresserat och ta anteckningar. På spårvagnen hem kollade jag schemat och insåg att alla i min årskull varit i en annan sal och lyssnat på Straffrätt.

Själv hade jag lärt mig allt om Civil Olydnad. :)

Alltså visst att jag inte kände igen någon i salen, men det var inte så många där och någon sa nåt om att det inte var tentarelevant (vilket stämde, eftersom jag trodde det skulle handla om Pirate Bay). Vidare hade jag inte reagerat på att jag inte känt igen föreläsaren, då det var två gästföreläsare där.

Det enda jag tyckte var lite märkligt var att det var så mycket brats. Ni vet, blanka skor och portföljer, backslick, dyra/rosa skjortor, påsar från NK, högljudda tillgjorda skratt ”HAHAHAHA”. Och det spelar ingen roll att amanuenserna säger att det inte bara är brats på Handelshögskolan så är det fler brats än vad jag tidigare sett. Nu vet jag vad som verkar hända. Efter ett par år på Handels så blir nästan alla killar brats. Eller är det så maktens män ser ut?

Urk. De högljudda killarna på den föreläsningen fick mig att känna mig som en anarkist. Och det är en bedrift med tanke på att jag röstar blått.

Nåväl – dags att återgå till mina T:

Tisdag, Te, Tentaplugg som snart varvas med lite Tv-serie. För om man kollar på en tv-serie som The Good Wife, som handlar om advokater, då förbereder man väl sig också för tentan?! :)

Kategorier:Funderingar, Livet, Plugg
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

