Tankar som snurrar

Hahaha lustigt det jag skrev i förra inlägget! :) Jag gick ju upp och försöker begripa allting men jag gick minsann inte till skolan! Nåja, fokus just nu ligger på att begripa uppgifterna. Känner mig sjukt stressad och mina sömnvanor (12 h natten till måndag störde hela veckans cykel) är ett tecken på att jag är lite överbelastad för tillfället.

Jag är ju för Guds skull en NLP Master (var det någon som påminde mig om förra veckan) och insikten om det fick mig att fundera på det där med att vara förvirrad vs. att vara överbelastad. Förvirring är ett sorterande tillstånd när saker faller på plats och hjärnan bildar nya kopplingar med informationen som kommer, medan överbelastad är när det kommer för mycket information så hjärnan inte hinner sortera intrycken.

Hmmm. Man kan göra det man vill, men man kan inte göra allt man vill. Just nu på schemat ligger 3 st födelsedagskalas under helgen, innan dess bakning, klippning fredag, samtal med min nya lyxcoach (har frågat en på kursen som lät ärad och tackade ja), ridlektioner tisdagar, träffa källsorterande hundar i Slottsskogen på lördag, RM Boot Camp minst 3 pass i veckan, städa hela lägenheten, Mia vill träffas och plugga, osv.

Över tid har vi tenta i juridiken om 4 veckor, extrauppgift på NLP-mastern deadline bok 1 i slutet på november, deadline modelleringsprojektet januari, deadline nästa bok mars, samtidigt som skolan pågår. Och just det, Valle, annan träning, familj, vänner och livet där emellan. Jag har inte bestämt mig ännu om det är alldeles för mycket men nu när jag kollat klart min tv-serie visar det sig uppenbart att jag fått loss mer tid.

Projekt utplåna extrem trötthet pågår som vanligt parallellt med den andra verkligheten och det går sådär måste jag erkänna. ;)

Det som känns riktigt kul för tillfället är träningen! Tidigare kände jag mig mest hemma på jobbet och vilsen på gymmet, nu är jag vilsen i skolan och känner mig hemma när jag tränar. :) Börjar se resultat av RM Boot Camp och det känns verkligen roligt. Har konstant träningsvärk. I lördags körde jag ett dubbelpass 5 km på löpbandet och 700 m i simbassängen. Lagom faktiskt.

Försöker hitta löplusten genom att bara springa så länge som det känns bra. Och det fungerar bra. Börjar längta efter längre springturer och tror jag hittat känslan igen.

Mamma har  föreslagit att hon och mormor ska ta med sig Valle till Valhalla (va fint, Valle Valhalla), alltså gå och simma med honom. Kanske inte varje vecka men varannan iaf. Det tror jag han kommer gilla! :) När han var hos mig förra veckan längtade han efter sin pappa mycket. Så nästa vecka ska vi försöka hitta på något kul, utöver det vanliga, att göra. Så han får en positiv upplevelse med sin mamma också, vad det nu är dom gör för skoj hos pappan som han längtar till?!

Skoterfilm, mys, mindre stressad förälder? Försöker att inte spekulera för mycket. Men klart det känns i hjärtat att han längtar efter pappan när han är hos mig. Idéer någon? Vi fixar mycket med bokstäver här hemma, han kan hela alfabetet som sagt så vi skriver lite och ritar. Bokmässan verkade han gilla. Hälsa på min mormor gillar han. Hoppas han gillar källsorterande hundar också.

Nu märker jag att jag smiter undan plugget genom att blogga så dags att avsluta för den här gången. ;)

 

Det är de som inte hör musiken som tror att dansarna är galna!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

