Hem > Funderingar, Livet, Plugg > Att plugga

Att plugga

Många frågar mig hur det går att plugga. Jag har inte bestämt mig ännu, hur det går alltså… :) Men här kommer några funderingar.

Fördelar med att plugga (speciellt nu i början då):

  1. Jag är piggare
  2. Ingen dag är den andra lik
  3. Jag har mer tid för träning och Valle
  4. Jag kan jobba extra helger
  5. Möjlighet att lära känna många nya människor
  6. Nära till skolan, tar ca 20 minuter från hållplats tills jag är på plats i salen
  7. Jag är redan antagen på juristlinjen
  8. Jag hittar på skolan
  9. Jag har fria kvällar så jag kan vara i stallet varje vecka
  10. Jag vet att om jag gör detta kommer jag att få jobb till 94% när jag är klar om 4,5 år och kan då försörja mig och Valle alldeles utmärkt.
  11. Jag kommer få användning av min förmåga att komma ihåg saker samt att skriva korrekta texter.

Ooooooch så kör vi nackdelarna med att läsa juristlinjen för mig just nu:

  1. Dagliga fantasier om att hoppa av och börja jobba igen
  2. Jag saknar min bil, mina arbetskamrater, mitt jobb, min lön, vissa uppgifter och till viss del gemenskapen på jobbet
  3. Dagliga fantasier om att hoppa av och söka in till Chalmers
  4. Dagliga fantasier om att hoppa av och söka ett helt annat jobb
  5. Dagliga fantasier om att hoppa av och läsa något helt random istället, typ ryska och matte e
  6. Dagdrömmar om att hoppa av och söka in på Chalmers varje gång jag hör ordet matematik (vilket är ofta, dessvärre mest i meningar som ”Det här är inte matematik”)
  7. Jag känner inte en kotte på skolan
  8. Juridik verkar(, hm, ska inte säga tråkigt, svårt och krångligt,) bara inte riktigt vara just min grej, det känns inte helt rätt
  9. Det verkar bli sjukt svårt
  10. Det verkar inte som att det man kan jobba med sen är speciellt intressant.

That about sums it up! Råd mottages TACKSAMT. Här blev det visst ungefär lika många punkter på varje lista. Osagt om tyngden på dem är lika dock… Hehehe. Lovar att säga till innan jag gör nånting drastiskt. :) Tänkte jag gör färdigt första kursen innan jag ens tänker tanken på att bryta. Vem vet, det kanske visar sig att jag är grym på det här? Eller att jag inte ens klarar första tentan…. Time will tell!

Kategorier:Funderingar, Livet, Plugg
  1. september 13, 2012 kl. 5:29 e m

    Jag skulle råda dig att ge det en termin. Känner du fortfarande så efter en termin så kan d nog vara läge att fundera om du ska fortsätta eller inte! Jag började lärarhögskolan i Sthlm och kände ganska snabbt att det inte var min grej. Gick dock en termin för att ge utbildningen en chans men hoppade av sedan då min känsla var densamma som i början. Plugga lugnt=)! kram kram

  2. Cathrine
    september 13, 2012 kl. 7:23 e m

    Du kan jobba med upphandling sen, det är väl hur sexigt som helst ;)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

