Hem > 3 bra saker, Funderingar, Livet, NLP, Plugg > Good signs

Good signs

Spännande saker händer nu och efter ett par dagars total förvirring (besiktigade bilen fel dag, gick till läkaren fel dag och missade att ridlektioner började förra veckan) känner jag mig hyfsat redo. :)

Det som gruvat mina planer har varit CSN. När jag avbröt mina studier i Australien gav de mig besked att om jag tänkt plugga med studielån i framtiden och det har gått minst 3 år sedan avbrottet kommer min ansökan att behandlas som en ny ansökan. Alltså att jag inte behöver skicka in betyg (som inte är helt fullständiga).

Denna regel har såklart ändrats. Och det får jag veta nu, veckan innan juristlinjen startar. Det fattas ca 8 högskolepoäng för att de ska ge mig lånet. Jag har också haft lite ångest över juristlinjen, speciellt som jag läst Matte D, Fysik A+B samt Kemi A på egen hand, när jag var gravid och när Valle var riktigt liten. Vad ska jag med de kurserna till om jag läser juridik liksom?

Svaret och insikten fick jag idag: De kurserna ska jag ha till att få mitt CSN-lån. Yay me! Det var ett tecken. Ska bara fixa så skolan skickar betygen till mig som ska ta kopior och skicka till CSN. Bökigt och konstigt bara att de inte hade dem redan.

Fick också en fin present av en arbetskamrat idag. :) Och brev från Gothia Akademi som jag väntat på. NLP Master-utbildningen börjar på lördag! :)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

