Stallhäng

Dagens i-landsproblem: Nu gör jag så mycket skoj och tar så mycket kort att när jag väl sitter framför datorn för att blogga så orkar jag inte kolla igenom alla fotona. Så ni missar många fina tillfällen! (Påminn mig om det här nästa gång jag har bloggtorka…)

Och bloggen är lite bortprioriterad eftersom jag med stort nöje börjat om att se Community. Skitrolig serie om livet för ett gäng personer på ett community-college i USA. Jag inbillar mig att det kommer vara så skoj att plugga. Inte för att juristlinjen är ett community-college direkt. Eelller…?! ;)

Har hittat sommarstilen i Sigrids garderob! Rosa mjukisbyxor och gigantisk tshirt snodde jag därifrån efter att Valle spydde över mig i lördags. :) ”Kräkas toan, inte kräkas mammas tröja”. Härliga diskussioner han har. Mer om det strax. Gjorde shoppingtur i stan också med fetinglönen (det var semesterersättning som dök upp, tjänar åtminstone ett par tusen mindre vanligtvis, trots övertid).

Nya baslinnen från Cubus i olika pigga färger, 2 baströjor i mörkblått och svart att ha i stallet, ny träningströja eftersom att jag kommit på jag inte gillar att springa i linne för jag har fått för mig att alla (män) stirrar på mig, fin text på tröjan CHOOSE ME (inte alls ett subtilt tydligt buskap till en viss person, foton kommer), nya snygga löpartajts som är så sköna att jag har på mig dem just nu. Träningstagg deluxe så jag funderar på att springa en sväng imorgon för att ”prova”. :)

Valle har roliga diskussioner för sig. ”Pappa heter Jonny Dahlberg. Mamma heter Jonny Dahlberg, mamma heter mamma, Valle heter Martina.” Och att han kallar mig, mamma, Miranda och andra för Fröken. Roligt. Och han gör mig så stolt. Han lyssnar på allt jag säger! :)

Hoppkurs i stallet dag 1 var ikväll! Skoj, jag fick Jappa och ska rida honom alla fyra lektionerna. Har varit i stallet från 17-22 så är lite seg nu. Hoppningen gick bra och att sköta Jappa i stallet gick också bra. Om det blir finare väder ska vi rida ute på en terrängbana onsdag-torsdag. Trist dock att mina ridstövlar gick i bitar så får akut shoppa nya imorgon.

Nu har jag skrivit alldeles för mycket och ska strax kolla Community, sen sova fort för att vakna fort och flytta bilen före kl 9. Nej jag stressar inte runt på min semester. ;)

Härliga färger och löning gör mig glad, trots bråkigt skitväder

Det verkade först stört omöjligt att ta ett foto på Jappa i stallet där man såg att han faktiskt är en häst och inte ett odjur…

…Men till slut fick jag ett som var godkänt! :)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

