Hem > 3 bra saker, Foton, Funderingar, jobbet, Livet, NLP > Making every day count

Making every day count

Jag behöver verkligen fokusera på det positiva i mitt liv. Att få varje dag att räknas. Så här kommer 3 bra saker från idag:

1. Jag köpte 3 fina fotlänkar i stan. Jag var också duktig och bara handlade saker jag verkligen ville ha och inte ”tröstshoppade” som hänt andra gånger. :) Sommar- och Australienkänsla på det (fotlänkarna alltså).

2. Jag fikade utomhus när jag jobbade. Frisk luft gör mig piggare och gladare.

3. Trots att kvällschefen var på jobbet lyckades jag smita 12 minuter tidigare, utan att han märkte det. Så jag hann hem och lämna bilen till Miranda som jobbar natt. Ask for forgiveness rather than permission. Thrill of the day helt enkelt! ;)

4. Fina lupiner, min favoritblomma, växer utanför staketet där jag jobbar. Ibland går där också hästar.

5. Mina snälla arbetskamrater som orkar lyssna på mitt deppiga wajjnande som nu pågått ett tag. Vanligtvis kör jag den tysta metoden, att jag håller käft tills jag har något positivt att säga, men ibland är det skönt när någon lyssnar och bara drar det ur en.

Ja det här blev ju mer än 3. Det tolkar jag som att jag har ett fantastiskt liv som jag är mycket nöjd med!

Nyttig frukost sellerismoothie och havre/blåbärsgröt och svårfotad fot

Visst är det fint?

  1. juni 13, 2012 kl. 5:57 f m

    Smart att rabbla upp allt positivt man har i livet. Jag tror faktiskt att det hjälper :)

    Snygg fotlänk förresten!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

