Hem > Funderingar, Livet, Valdemar > This is getting interesting

This is getting interesting

There is no need to hurry or force things to happen. Everything is occurring in perfect timing.

När vi nyss flyttat in i den här lägenheten tappade jag bort ett par nycklar. Alltså det var mästarnyckelknippan med husnyckel, bilnyckel, jobbnycklar och sopnyckel på. Valle var 1 år och efter att vi gått in i lägenheten och låst upp så lämnade jag honom själv med nycklarna (han var envis redan då) och sen dess har de varit spårlöst försvunna.

Jag letade överallt. I varje skåp, bakom alla element, utanför fönstrena. Försökte minnas om jag hört honom spola i toaletten men det var inget han brukade göra. Det som var så konstigt var att knappt några möbler var på plats och alla sakerna stod fortfarande i flyttlådor. Hur väl kan man gömma någonting liksom?

Hur som helst. I dagarna har vi fått klara oss utan fjärrkontroll till tv:n. I-landsproblem deluxe, ja visst, men ni vet hur irriterande det är att inte kunna zappa eller ändra volymen. Livet blir så jobbigt! ;) Jag skyllde på Valle såklart och letade genom varenda låda i hans höjd.

Igår hittade jag fjärrkontrollen dock. Det var såklart jag som lagt den i en låda, ovanför Valle-höjd, för att hindra honom från att ta den. ;)

Före det hade Miranda önskemål om att hitta den och hon började dilla om någon sprayburk som hamnat bakom en grej i hallen. Jag skojade om att hon kunde trolla fram nyckelknippan om hon skulle leta fram någonting. Lättare att köpa ny fjärre än nya nycklar, iaf om man har min bovärd…. Ikväll blev jag dock nyfiken på vad det var för spray så plockade jag loss lådan i hallen. Och där var nycklarna! Framme efter 2 år.

Helt otroligt! Med tanke på att min bilnyckel dessutom i dagarna har pajat och jag börjat kalkylera vad det kostar att göra en ny var det verkligen lyckosamt!

Alltså detta kanske inte var superintressant för utomstående. Men jag tror absolut på tecken, och att ingenting är omöjligt. Så nu väntar jag med spänning vilka fantastiska saker som kommer hända härnäst! :)

Nyckeln som gått sönder. Det lustiga är att den varit en källa till ångest det senaste. Ångest över hur svårt ska det vara att avsätta ett par timmar att åka till stan och få den fixad liksom? En kompis tipsade om ett ställe som kunde laga den. För höga krav på mig själv bestämde jag idag, och beslöt ett snäppet lättare mål: Att tejpa ihop den igen. Och nu behöver jag inte ens göra det! Man kan bevisligen spara både tid och pengar på att vara lat och skjuta saker framför sig. ;)

Kategorier:Funderingar, Livet, Valdemar
  1. juni 3, 2012 kl. 9:08 e m

    Haha! Fasen vad roligt! Det går bra nu kompis :)

  2. juni 4, 2012 kl. 10:13 f m

    Jag säger bara en sak: köpen trisslott!!! ;)

    Ang frågan du ställde förut om ansiktsbehandling så kommer svaret här:
    Jag köpte ett spa-paket via Groupon (en site med olika erbjudanden, himla bra faktiskt) och paketet innehöll 1 h ansiktsbehandling, 30 min fotbehandling och 30 min ryggmassage. Allt som allt skulle kostat mig över 2000 men fick det via groupon för ca 600 om jag inte minns fel. Sjukt värt! Vet inte exakt vad en ansiktsbehandling kostar i vanliga fall, men säkert kring 500 iaf. Så håll ett öga på groupon, dom har massvis av erbjudanden. Allt från resor, shopping, upplevelser, behandlingar mm.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

