Hem > Funderingar, Livet > Andra sidan gryningen

Andra sidan gryningen

Självkänsla och självförtroende.

Skillnaden mellan att vara och att göra. Ni som känner mig vet ju vilken av ovan jag har dåligt med, och vilken jag har gott om.

Hur som helst blir det mycket lugnt, meditativt, tänkande, filosoferande framöver. Lååångsamt, ett steg i taget, närvarande i nuet.

Kan inte bestämma om jag är en HSP som är överstimulerad, en blågrön person som exploderat, utbränd, deprimerad, hakat upp mig på en sorg av något slag, olyckligt kär, besatt eller helt enkelt har haft för många järn i elden under alldeles för lång tid. Egentligen spelar det ingen roll vad etiketten är.

Jag är bara oändligt trött och vilsen. Gladare idag dock. Genom att  acceptera det jag inte kan förändra ska jag fokusera och trolla fram vad jag egentligen vill. Livskris.nu. Ja, släppa taget om killar man inte kan få vore också trevligt. Innan jag flyttar in i min fantasivärld för gott.

Göra upp med mina livsregler återigen => Sova på natten, sova mycket, äta god mat, träna, vara utomhus varje dag, m.m. Behöver fundera och reda ut vad som är viktigt. Av alla saker man kan göra. Man kan göra vad man vill men man kan inte göra allt man vill.

Det känns lite som om jag går in i en puppa, både före och efter jobbet. Bara jag, mitt glas med citronvatten och Criminal Minds. Tills tankarna klarnat. And I think I like it.

Rubriken blev ett boktips

Kategorier:Funderingar, Livet
  1. suzz
    maj 29, 2012 kl. 11:41 e m

    Jag tror att just det här med att veta vem man är är något som är sjukt överskattat. Visst, om man vet vem man är till hundra procent så kan man säkert läsa i en bok hur man ska göra steg för steg för att allt ska kännas bra. Men vem fasen vet vem dom är redan i våran ålder? Vi ändras ju dagligen av nya erfarenheter, om vi redan ÄR en särskild person då missar vi ju en massa nya saker! Jag tror att vi alla har en inre röst som säger åt oss när vi gör nåt som är rätt eller fel, även när det kommer till saker vi gör mot/för oss själva. Om du vill dega framför TVn några kvällar i veckan so what. Då vill du ju det. Då är du ju nöjd med det. Varför måste vi alltid känna att bara för att vi tar tid till att stanna upp å njuta så missar vi nåt mer produktivt vi ”borde” göra? Jag tror att ju mer vi försöker komma på vilka vi är ju mer missar vi dom sakerna som faktiskt gör oss till dom vi är. Och som Dolly Parton sa (eller Kenny rogers, jag minns inte) ”We are all three different persons, the one you think you are, the one your friends think you are, and the one you really are”. Orka lista ut vilka alla dom tre är :) Men visst, när allt känns lite trist och man inte tycker man komemr nånstanns, då finns det en sak som alltid hjälper. Gör något nytt!

  2. maj 30, 2012 kl. 12:48 e m

    Tycker det låter som en väldigt bra plan min vän. Finns inget värre än att känna sig vilsen… Vi har nog mycket att prata om.

    Angående måndag så har vi såklart möte med jobbet på kvällen :( Vill du ta en fika innan jobbet på fredag?

    Puss

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

