Hem > Funderingar, jobbet, Livet > En ny inställning till matematik

En ny inställning till matematik

Jobbar och sliter!

Tänk att man kan vara arg i 18 timmar. Tänk att allt kan lösas med hjälp av 2 enkla meningar (som för en gångs skull också sades):

”Du har rätt, Martina. Vi uppskattar det jättemycket.”

Problem löst!

Och medan problem löses tänkte jag lösa bekymret matteprov på tisdag. Varje minut man planerar sparar 10 minuter. 3 kapitel kvar att läsa/lösa. 3 dagar kvar. Ger ett kapitel per dag (såpass mycket kan jag räkna iaf, hehe). Samt repetition på måndag.

Jag inbillar/intalar mig själv att jag redan räknat uppgifterna när jag läste D-kursen.

Det här med att vara inblandad i sitt eget liv kommer som en chock ibland. Fast nu sitter jag vid rodret igen. Tror jag. :)

”If people are trying to bring you down, it only means that you are above them.”

Det här löser väl vi, kära mattebok?

Jag tänkte dessutom om lite grann och lämnade resten till högre makter: Jag har faktiskt gett pluggandet hemma en sportslig chans, så om det är menat att jag ska läsa civilingenjör till hösten så kommer jag klarar tentan. Och var det menat jag ska bli en jurist så kommer jag inte klara den. Så kan man också lösa ett problem! :)

Kategorier:Funderingar, jobbet, Livet
  1. maj 18, 2012 kl. 7:17 e m

    Du är grym! Vad det än blir så kommer du att fixa det galant.

    Saknar dig!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

