Hårt arbete

Valle är sjuk. Mina arbetskamrater har skojat med mig att han alltid är sjuk när jag jobbar kväll. Tredje kvällsveckan i rad som han är dålig. I kombination med att förra veckan var en hel katastrof för vår avdelning (en maskin kass och hela kvällsskiftet sjuka) så ordnade jag och Jonny så han vabbar denna veckan istället.

Det avkrävde jag inte mindre än 3 chefer beröm för. :) Beröm värmer, även det man drar ur den andra parten. ;) Beröm över att man över huvud taget dyker upp på jobbet. :) Rätt ska vara rätt.

Igår när jag jobbade kände jag dock att jag börjar bli kass… Snopet. Jag som är sjuk max en gång per år. Febrig, snorig och den här dunkande smärtan i benet från knät ner till trampdynan i högersidan. Ja, naturligtvis smärtor i det andra knät, i armar, huvud, träningsvärk i närheten av lungorna, tånageln på vänsterfoten som lossnat. Går bra det här! Är bara X antal personer på P3 som haltar omkring, osv… ;)

Samtidigt är det väl inte en sjukdom att springa Göteborgsvarvet? Nåja, kändes bättre efter några timmars arbete och värktabletter. Har sovit ut idag, till 11:30 så lite KangJang och brunch (eller hette det frunch?!) på det så är jag strax på g igen.

Jobbar kvällsskift Kristi himmelsfärd. Min chef ska jobba med mig. Det ska bli intressant så han kan se hur skumt min maskin beter sig. Härligt när det finns någon som lyssnar när man vill berätta allt som går galet.

Snott ur interntidningen

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

