I knew it

Jag har undrat vad som är fel på mig. Nu tror jag att jag vet svaret! :)

Jag misstänker att jag är en Highly Sensitive Person, HSP. Gjorde ett enkelt test där man kan vara HSP om man svarar ja på 14 påståenden. Jag svarar ja på 17 st. Bland annat:

  • Jag blir lätt överväldigad av starka sinnesintryck
  • Jag är känslig för effekten av koffein (kan inte sova om jag dricker kaffe efter kl 18)
  • Att vara väldigt hungrig får mig att reagera starkt, det stör min koncentration och mitt sinnestillstånd
  • Jag har ett behov av att dra mig undan stressiga dagar, i sängen, till ett mörkt rum eller ett annat ställe där jag kan vara ostörd och slipper stimulans
  • Jag är samvetsgrann
  • Jag är mycket smärtkänslig
  • Andra människors sinnesstämningar påverkar mig.

Intressant! Ca 20 % har detta. HSP. Hittade ett boktips som kan hjälpa mig att förstå vissa saker. Ska bli intressant att läsa! Vill veta hur det kommer sig att just jag är så känslig! :)

  1. april 5, 2012 kl. 1:15 f m

    Vart gör man testet? Länk, tack! :)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

