Hem > Funderingar, Livet > Dystra toner, kakor och nattjobb

Dystra toner, kakor och nattjobb

Jag läste ett par inlägg här på bloggen och det låter på tonen som att jag är helt nere. Det stämmer inte! :) Är ju glad. Och snabb! Och stark! :) Och smal :)

När man tittar så ser det helt deprimerande ut också. Men jag vill köpa en kamera. Jag vill ha en systemkamera. Jag har bara inte lust att betala för en. :) Men det är under utredning. Ska fundera ut en utmaning värd det priset. Sen har jag drulle-försäkring här hemma så denna gång ska jag köpa en riktigt systemkamera som inte har åldersavdrag om den går sönder. Men vill som sagt inte betala för en. Och dessvärre ligger både min födelsedag, Valles födelsedag och jul alldeles för långt bort för att man ska kunna med att be om bidrag.

Prövade att snacka med Miranda om att köpa en ihop men hon ville inte det.

Annars fick jag en otrevlig överraskning när jag kom till jobbet igår: Alla var arga på mig! Hade skrivit en otrevlig skiftrapport i måndags kväll där jag anklagade de som jobbade dag för att ha gjort något de inte hade gjort. Ett missförstånd var det, men det var väl onödigt att vara så tyken. Så idag ska jag baka kakor att ta med till jobbet! :)

Ska försöka tänka på att kolla fakta bättre innan jag påstår saker nästa gång. Gjorde nämligen en liknande sak förra veckan. Gött att min anger issues börjar gå ut över min karriär. :o) Ännu mer gött att kvällschefen bara skrattade åt mig och tyckte det här kunde vara något positivt – att folk engagerar sig när det blir konflikter. Jag har iofs gärna konflikter när det behövs, men vill ju inte att alla ska vara arga på mig när jag inte är där… :)

Annars händer inte mycket mer än att Miranda jobbar natt 4 ”dagar” nu så jag ringer och väcker henne innan jag åker hem från jobbet, sen väckte hon mig när hon kom hem i morse så jag gick upp till tvättiden. Nu är det dag och jag ska försöka vara tyst så hon inte vaknar när hon ligger därinne och sover med öronproppar.

Good luck med det liksom när jag vill dra igång både stavmixer, elvisp och dammsugare innan jag drar till jobbet. Jag är iofs så snäll att jag kan skippa dammsugaren… :)

Kategorier:Funderingar, Livet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

