Hem > Funderingar, Träning och Hälsa > Inga spöken idag heller

Inga spöken idag heller

Ikväll blev jag inte heller bortrövad av spöken på väg hem på cykel. Vilken tur!

Cykeltur till jobbet var kallt men gött. Cykeltur hem var svinkallt! Stackars händer, stackars fötter. Å andra sidan desto större effort att genomfört det! :)

Mystisk dock att sträckan jobbet-hem är 8,4 km när jag springer, 9 km när jag cyklar dit och 9,8 när jag cyklar hem (pytteliten detour på hemvägen cykel pga jag är rädd för spöken). Eller är det iphone som är bråkig?

Hur som helst så ska jag INTE gnälla över min fruktansvärda dag på jobbet som bara var sådär seeeg och tråkig, mellanmjölk-tråkig… Där man jobbar och jobbar och aldrig blir klar. Och vetskapen man ska cykla hem och det bara blir mörkare och mörkare, kallare och kallare… Påminn mig om vantar och halsduk om jag nämner cykel igen.

Och snälla arbetskamrater jag har som försöker muntra upp en när man bara känner sig så nere. Men det hjälper verkligen inte ibland. Även om jag såklart uppskattar det. Sådan vill jag vara, som ser människor.

Imorgon väntar tidigt samtal med min lyxklient och sen löptur till jobbet! För att sedan med gott samvete vila/plugga/tvätta onsdag. Hela veckan planerad! Och speaking of planer verkar matematik- och fysikprovet vara samma dag som Göteborgsvarvet… Känns irriterande men ett senare problem.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

