Hem > Funderingar, Träning och Hälsa, Valdemar > Träningsdisciplin och Valle-mys

Träningsdisciplin och Valle-mys

Ledig lördag var det igår. Jag passade på att vara själv. Fundera, planera, längta efter Valle.

Jag spenderade hela dagen med matteboken (och FB?) och pysslade här hemma. Eftermiddagen drog jag till Skatås för löptur.

11 km på 1 h och 18 min. Synd att träningsapp inte postar på FB, känns som att man fuskar när man själv skriver in tiden. :) Men guud ändååå så segt det gick igår. Ibland är det superlätt att springa jättefort. Andra gånger får man nöja sig med att man iaf inte bröt av till promenad!

Tror klädseln var en del av bekymret – hade t-shirt men det var bara 6 grader. Så träningskläder behöver inhandlas snarast!

För er som vill veta springer jag 12 km-slingan som är lite mer än 11 km. Milbanan som Miranda tränar på är sjukt backig och jag har inte vågat mig på den än. 12:an kör samma väg som 8:an med en liten avstickare och 8:an är väldigt platt.

Finns även lite andra alternativ, man kan springa 8:an och lägga till en runda runt Härlanda tjärn som är 2,8 km. Blir ju också runt 11 km. Men då krävs disciplin att lägga till en slinga efter man sprungit 8:an. Det är fördelen med 12:an – man väljer avstickaren hyfsat tidigt och om man ångrar sig är det redan för sent. :)

Snackade med han på jobbet som ska göra Ironman. Han kör en extra runda här i Gamlestan för att få det till 10 km, när han springer från jobbet. Så det är bara att haka på! Nästa gång jag jobbar dag.

Strax ska jag handla mat och sen hämta Valle (och Jonny) på tåget. Sen vankas Valle-myyyyys hela dagen!! <3<3

  1. Cathrine
    april 1, 2012 kl. 7:59 f m

    funkar det inte att posta på fb med runkeeper? tänkte testa den funktionen, men har för mig att det ska funka. Och gött att ha så långa slingor, 5 km är längsta sträckan här, så den får man springa 2 varv om man vill åt milen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

