Hem > Livet > Ännu en ny vecka

Ännu en ny vecka

Fruktansvärd dag!

Jobbet gick väl helt ok. Härdplast-undersökning direkt efter där jag fick kolla mina lungor. Det görs varannat år för att kontrollera lungkapaciteten när man jobbar i fabriken. De tycker mina värden har förändrats sen senast jag blåste, men kan inte förklara vilket år de jämför med. Inte heller hur det kommer sig, då jag nu slutat röka och borde ha bättre kapacitet.

Så långt allt väl… Tills jag och Valle hade jordens bråk i bilen på Allums parkering och jag fick raseri-utbrott deluxe på den bråkiga lilla killen. Nog om det. Till ny film med Musse Pigg ville han bara prata i telefon med Musse Pigg (gjorde han typ 4 gånger), titta på Musse Pigg och säga godnatt och sov gott till Musse Pigg. Och prata om att han hade Musse Pigg på tröjan. Får nog undersöka den filmen lite närmare, men inget kan väl vara värre på att sätta griller i huvudet på honom än älskade Pippi Långstrump?

Sen satt jag lite och kollade upp den där utbildningen jag bestämt att jag ska läsa. Det verkar svårare än jag trodde att komma in, klarar det inte riktigt med mitt HP-poäng. Och mina betyg är visserligen godkända, men mer ett skämt i jämförelse. Så det som behöver göras är att tenta Matte E och skriva specialprov i fysik och matte. Och eftersom The chase is better than the catch så tror jag att denna utbildning är mitt kall här i livet.

Jag inser nu att jag borde fila naglarna då det börjar bli svårt att träffa rätt tangenter. Ett problem jag aldrig trodde jag skulle ha! So long denna eländiga dagen. Jag sätter mitt hopp till imorgon.

Kategorier:Livet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

