Hem > Livet, Valdemar > Möte med dagis

Möte med dagis

Möte med dagis gick bättre än jag befarat!

Fick lite tips om hur vi kan göra för att hjälpa Valle med de sakerna han har lite svårt för. De har även sett stora framsteg i gruppen på dagis, i hur han fungerar med andra barn.

Ja, nu vet jag inte om jag vill vara alltför detaljerad, av hänsyn till Valles integritet och det faktum att man aldrig vet vem som läser.

Men kan poängtera bara att jag mest var där för att försvara Valles ära – gentemot Jonnys oro. Moget eller hur? :)

Det är minsann inget fel på min lilla prins! Barn utvecklas olika. Lägg till trotsåldern till det.

Å andra sidan får man väl glädjas åt att pedagogerna tar vår (Jonnys) oro på allvar och att de vet hur de ska göra samt tar till resurser de har för att hjälpa oss hjälpa honom.

Framöver ska vi få lite foton printade från dagis, så Valle själv kan berätta vad han gjort under dagen. Det kan bli trevligt. Fick några förra veckan. Så ska vi se om jag får tummen ur och kan printa några foton på vad vi gör här hemma som han kan ta med till dagis och berätta.

Dagens ledstjärnor får bli ”Människor har de resurser de behöver”  och ”Människor gör de bästa val som finns tillgängliga för dem” (grundantaganden i NLP).

Kategorier:Livet, Valdemar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

