Veckan so far

I tisdags var Valle, Theo och min fader med i stallet när jag red. De små rev nästan kafeterian! I ridhuset var de i ungefär 5 minuter innan de blev ombedda att gå då de skrämde hästarna… :) Slagna hjältar i bilen hem.

Jappa fick jag rida. Börjar gå jättebra att göra i ordning honom i stallet numera. Nu blir jag bara arg och inte längre rädd när han sparkar rakt ut med frambenen. Dessvärre gick inte hoppningen så smooth som jag hade hoppats. Nåja, nog kom vi över hindrena. Men hade varit gött om man kunde göra det med lite finess och så, rätt galopp och sån där annan lyx… Blev erbjuden ett spö som jag tackade nej till men nog ska ta till nästa gång.

Jag rider nästan alltid Jappa numera så misstänker att jag är en av få som gillar honom alls!

Valle har varit ganska snäll i dagarna. Idag var vi ovänner innan vi ens kommit ut till bilen på väg hem dock. Mamman fick ett enda litet streck till mun och bar under tystnad upp den lilla arga 3åringen som blev behandlad som den bebis han hela tiden hävdar att han är. Åkte i säng direkt vi kom in ”nu ligger du här tills du är snäll!” innan någon ropade ”Mamma… mamma, snäll!” och fick först då en jättekram av honom.

Man är ju inte mer än människa liksom! När man går upp tidigt och längtar att hämta honom och det enda man får höra när man kommer till dagis är ”inte kram, inte puss, pappa, inte gå hem.” Och i bilen ”pappa snäll”. Va fan är han snällare där eller? Han har verkligen förmågan att trycka på rätt/fel knappar… Slår mig och trycker händerna i mitt ansikte.

Jaja. Strax ska vi städa inför Mirandas inflyttningsfest på lördag. Imorgon ska jag träna Bodypump så ska dumpa av Valle hos morfar och co för lite smittning av VATTKOPPOR! (Vi är fortfarande inte säkra på att det var det han hade i somras, så hade varit gött att få det medan han är liten liksom.)

Bilder får bli senare då Valle är snäll och vill leka med den tråkiga mamman för en gångs skull. Stor risk att jag däckar vid läggningen liksom tidigare dagar dock…. Va fan hur löser man det? Valle kan inte sova om lampan är tänd – jag kan inte hålla mig vaken om den är släckt.

So long for now mina kära vänner! Update: Hittade inga nya bilder nu när mor, syster och bror dragit till Tunisien under sportlov med systemkameran och mobilkameran är ett skämt. Så favorit i repris, mammas lilla hjälpreda:

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

