Hem > Funderingar, Livet, Träning och Hälsa > Utmaningar på gång

Utmaningar på gång

Här blir inte mycket bloggat! Inte så mycket gjort heller.

Jag är ju anmäld till Göteborgsvarvet i år igen. Så kom på att löpning är något jag borde syssla med. Fick bli löpning en stund på gymmet. Duktigt med multi-tasking: springa på löpband, lyssna på musik, kolla sig i spegeln och kolla på Top model – samtidigt! Känns bra. Superbra dom visar Top model också så man känner sig som en fet gris och springer ännu fortare. Fast 6 km blev det bara, eller var det 5?

Den där gåvan till mig själv när jag tränat 20 pass (eller var det 12?) hägrar, men långt borta. Fan 20 träningspass är ju typ 2 månader bort när man tränar max 3 gånger i veckan. Riktigt sträng har jag varit också: småpromenader, lördagsjobb och situps hemma räknas inte som träningspass den här gången! Men tror jag är uppe i 14 pass ungefär. Så hoppas bara det finns några fina träningskläder.

Jag kör ju ”utmaningen” (att sköta sitt jobb?) att komma i tid, eller inom flextiden +/- 18 minuter, varje dag denna veckan så ska det bli shopping imorgon. Har gått ok hittills. 06:55, 07:18, 07:10 och 07:10… Bara en dag kvar! I söndags styrde jag upp utmaningen, i måndags fick jag skriva ner det jag ville ha, i tisdags åkte jag och kollade så det verkligen finns några fina kläder ute nu att köpa och igår, tja gick jag till gymmet för att kläderna ska sitta fint!

Lördagsjobb blir det också så det finns några pengar att handla för. Tror jag ska köra såna här saker varje vecka jag jobbar dag eftersom jag inte orkar engagera mig i att komma i tid annars… :S Nästa dagvecka blir eventuellt en tatuering om jag är i tid varje dag. Fast då ska det stämplas in före kl 7 alla dagar.

Måste jag ha en sån här? Tror det! :)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

