Hem > Foton, Funderingar, Livet, Träning och Hälsa, Valdemar > Upp och ner – uppochner

Upp och ner – uppochner

Ridlektion igår – dressyr. Lodrät sits i traven, göra volter och skänkelvikningar på Treasure var inge roligt! Trots att Treasure är en häst jag gillar. Första gången på länge det kändes riktigt segt att rida. Veckan är seg.

Jag är trött på morgonen, vi gör jobbiga saker på jobbet och Valle är trött/ledsen/slut/jobbig när man hämtar på dagis. Vill inte gå med från dagis, vill inte gå ur bilen, vill inte gå med upp, vill inte gå tillbaka till bilen, vill inte gå in hos barnvakt. Man blir ju ledsen! Eller är det ett dåligt samvete som gnager att vi ska till barnvakt?

Så jag ska kunna ha ett intresse och man inte har tid att stanna ute på gården och leka när det är svinkallt. Humöret blir inte bättre av att bilen inte startade igår morse då… Blääää.

Idag var det super-värt att rida i alla fall! Hoppning på schemat. Jag red Jappalou. Han är jobbig i stallet och sparkar, biter och försöker rymma. Sen kapitulerar han fullkomligt och är hur snäll som helst. Snäll i stallet efter ridningen också. Jag och han passar bra ihop ridmässigt! Han älskar att hoppa och förutom galna högergaloppen som går i fyrtakt så har vi samma rytm ungefär.

Mycket roligare att hoppa! Där sitsen kan vara som den vill bara man får hästen över hindrena i rätt ordning, gärna i galopp! ;) Roligt när man rider Jappa också att man får massa beröm eftersom han är en ”svår” häst… Hehe.

Så nu är jag glad! Och kanske snart på väg att somna i tid första kvällen på hela veckan. För i morgon är det vilodag för mig (ja efter jobbet alltså) och då ska mamman ta sig ordentligt med tid att leka med gullungen – oavsett hans/mitt humör! And that’s a promise!

Och innan dess blir det projekt-presentation inför min chefs chefs chefs chefs chef (om jag förstått saken rätt) på engelska och jag har, trots att vi städat, putsat, fejat och skurat golv i fabriken i en vecka nu inför detta viktiga besök, ännu inte haft vett att bli nervös. Wish me luck!

Valle var rolig i stallet igår. Hade bekymmer med barnvakt så min kära brors flickvän Caroline fick följa med och vara barnflicka. :) Valle trodde först det var hans tur att rida när första lektionen var slut. Sen hette ”den är min” om mammans ridhjälm. Efter frågade jag om det var roligt att Niklas och Caroline lekte med honom och han svarar Niklas och Kanin! :)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

