Hem > Livet, Valdemar > Måndag schmåndag

Måndag schmåndag

Idag var vi uppe tidigt! Jag var i tid på jobbet. Valle flög som skjuten ur en kanon och attackerade iphonen när den började ringa 5 i morse så det var bara att flyga upp efter honom. För annars stänger han av den och är det kört att vakna för min del.

Fortsatte i samma anda och körde rally med sin nalle i lilla sulkyn i hela lägenheten innan klockan var halv 6. Stackars grannar! Ja, dom kan väl iofs få skylla sig eftersom de all sin vakna tid verkar spela samma jävla salsa-låt… Karma liksom.

Helt slut var jag när jag kom till dagis efter jobbet och blev inte bättre av att Valle inte sovit middag. Inte så roligt att laga mat till/med en storgråtande 3-åring. Som blev vansinnig för att mamman inte ville ha senap på lasagnen.

Mamman som inte ville ha 3-åringen till att skära grönsaker med vassa kniven. Eller steka själv i varma grytan.

Så nu har vi lugnat ner oss lite. Och jag undrar hur i hela världen jag ska lyckas hålla mig vaken tills läggdags? Som nog blir tiiidigt ikväll. Snooze?! Det är tur att han är söt i alla fall.

Annars är det bara bra! :) Vi väntar med nöje in den trevligare tisdagen med ridning på schemat. Även ridning onsdag. Som läget är nu undrar jag hur jag ska orka träna torsdag-fredag också. Men vi vet ingenting om vad morgondagen har att erbjuda. Energi kanske?

PS: Tips hur man får en 3-åring att inte vilja använda sin mammas iphone mottages tacksamt! God natt!

Kategorier:Livet, Valdemar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

