Hem > Funderingar, Träning och Hälsa > It’s NO piece of cake

It’s NO piece of cake

Igår gick en hel dag som var både nyttig och nagelbitar-fri! Rökfri också! One down – 13 to go innan jag är värd en present. :) Det är verkligen No piece of cake som gäller om jag ska hitta tillbaka till min forna form. Gärna innan sommaren. Eller ännu hellre – innan påsk! Sent igår kväll åt jag ingenting. Käkade mellanmål kokt ägg och avokado innan jag åkte hem från jobbet. Hunger Schmunger!

Finns det något som gör mig grinig så är det prova på-vecka på gymmet… När man väl samlat mod, vilja och styrka på ett ställe och tagit sig dit och man får stå och vänta på löpband i 40 minuter alternativt ta ett löpband där man måste skriva in sin vikt. Hur så liksom? Vikten är ju en av de stora anledningarna till att jag pallrar mig dit.

Tur att prova på-vecka bara är en vecka. Kör body pump imorgon. Riktigt fint väder gör mig sugen på löptur eller promenad. Bråkiga gympadojjor som funkar bra i gymmet men ger skoskav när jag går med dom ute sätter stopp för det.

Nu står valet mellan pole fitness och ett avsnitt Criminal minds innan jobbet kallar. Jag vet vad jag vill av dom två men tyvärr är det träning som gäller idag. Morr. Känner mig inte riktigt lika graciös som vissa andra som svingar runt:

Aaaja jag ska göra det. Men försöker smita undan träningen med att blogga istället.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

