Hem > Träning och Hälsa > Hip hop – endast för killar?

Hip hop – endast för killar?

Alltså… Jag är inte den som brukar engagera mig för olikheterna mellan könen (mer än att jag tycker tjejer ska få göra lumpen eller jobba på en fabrik om de klarar av det – och killar få hänga i stallet om de känner för det). Men jag reagerade på detta. Kollade på Kristinedals hemsida om träning för Valle:

Sen när är hip hop endast något killar gillar? Eller är det bara jag? Jag gick kurs i hip hop när jag var 11. Och det fanns inget motsvarande ”mer tjejigt” på Kristinedal för tjejerna… Å andra sidan får man väl glädjas över att man fick en son. Så man slipper förklara de här sakerna för en dotter… ;)

Hur som helst verkar barnrytmiken för 3-åringar som något Valle kommer gilla! Ska bara leta upp en sponsor samt sluta jobba lördagar så ska jag och Valle gå dit. :)

Kategorier:Träning och Hälsa
  1. januari 21, 2012 kl. 3:24 e m

    Jag tror detta är ett sätt för dem att försöka locka fler killar att våga dansa. Det är jättesvårt att få pojkar till dansklasser och jag skulle vilja säga att iaf 98% av alla som dansar är flickor. Så detta är väl motsvarigheten till ”datakurs för tjejer” ungefär. Kanske lite konstigt, men som en inkörsport för pojkar till dansen vet jag inte om det är helt fel. Säkert har de även andra hiphopgrupper där alla får vara med? Eller? :)

  2. januari 21, 2012 kl. 9:02 e m

    Ja det är möjligt, den tanken hade inte alls slagit mig :) Men barnrytmik blir det för Valle! Han är inte blyg att dansa, och hänger med när jag kör zumba-dvd hemma…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

