Hem > Funderingar, Livet, Valdemar > God jul och kadrilj…

God jul och kadrilj…

…var ordet! Det var det vi gjorde på ridningen. Första gången för mig. Det var roligt!

Idag var det uppesittarkväll. Det tolkade Valle bokstavligt och satt febrig med mig i köket. ”Baka kakaaaan.” Gullunge. Som man dock kan bli helt galen på, när han vägrar sova och ändå är för trött för att vara uppe… Slår i huvet i stolen, i bordet. ”Gör ont!”…

Till slut somnade han. Nu ska jag ”bara” slå in alla julklappar jag var och handlade idag. Det är roligt att ge bort saker. Och det är riktigt roligt att spendera pengar! :) Ja, ingen nyhet kanske men jag bestämde mig för att framöver köra The Secret på det: Att spendera pengar som om jag hade massor av det. Så har jag massor av det. (Eller ja, insåg att min ekonomi förbättrats avsevärt om Miranda ska börja betala hyra… KAN ju vara det.)

Nu är det bara dags att slå in alla klappar och göra budget. Julhandeln har förbättrats avsevärt – måste jag ge en stor eloge till! P-dirigenter (det är väl ett ord?) som vallade runt bilar i P-hus Allum. Nordstan som har öppet till 22. Massa personal i alla affärer. Lugn personal som inte blev stressad av att man ville dra kortet 4 gånger i en affär för att få kvitton till alla dom kräsna snälla barnen (eh, läs mina syskon?!) Hehe…. Nä, men kan ju vara praktiskt att kunna byta om man inte gillar.

Känner mig som en amatör som var sist ute i år igen. Men tänker inte lova skärpning, eftersom det blev bra till sist ändå.

Har bakat årets sista lussekatter med mandelmassa också. Nu ska här frossas. Längtar till mellandagarna då jag ska skaffa gymkort och ta tag i min kost. Är less på att känna mig som en fet gris. Är det något jag ogillar så är det att gå upp i vikt. Jag ogillar det nästan lika mycket som jag gillar mandelmassa och kolla på tv… Hmpf!

Kan väl hålla igen på snasket vanligtvis, men lussekatter med mandelmassa OCH saffran? Uppfunnet av Gud må jag tro!

Nu har jag en liten liten stund där Valle sover och innan Miranda kommer hem så ska jag slå in hennes present i alla fall. GOD JUL!

Kategorier:Funderingar, Livet, Valdemar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

