Hem > Adventskalender > Dag 22 – Min favoritplats

Dag 22 – Min favoritplats

Oj, Gud, inte vet jag! Stallet kanske?

Skatås gillar jag iofs… Promenera eller springa 8:an. En favoritplats jag hade före detta året var hos min mormor och morfar i Lerum. En varm sommardag med gröna gräsmattor och utsikten över marken som man tittat på sen man var liten. Kan ju framkalla fotot i mitt huvud över hur grannarnas trädgård såg ut. Det är ju sålt nu. Vet inte om jag vågar mig på att åka dit mer. Vet inte om det kommer kännas ok eller om det kommer bränna ordentligt.

Vad gillar jag mer för platser? Jag gillar min lägenhet, att vara hemma är mysigt, men favoritplats? Vore kanske att ta i.

Om vi pratar om olika platser är ju Australien given. Nästan var som helst är min favoritplats där. London gillar jag också. Annars var jag mycket mer fäst vid platser då jag var liten. Att platser var magiska på något vis.

Det är dom väl visserligen fortfarande. Men det allra viktigaste är ju vem man är med.

Och kanske vem man är?

Kategorier:Adventskalender
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

