Hem > Livet, NLP > Grinchen

Grinchen

Jag må vara Grinchen när det gäller julen och jag ogillar att alla börjar julpynta redan i oktober. Jag har inga julgardiner och sparsamt med julpynt och i år då Valle ska fira i Norrland utan mig har jag mest lust att dra något gammalt över mig eller fly landet. Eller dricka vin hela ledigheten (ett skämt om någon missade det).

Jag tycker det är sorgligt hur en högtid som ska värdera gemenskapen bländas av en köphysteri utan dess like. Jag får rysningar när jag tänker på och läser om hur människor som är ensamma blir ännu ensammare och hur självmorden ökar runt jul.

Missförstå mig rätt: Jag tycker det är en fin tid att umgås med familjen men jag har inga förväntningar på att det ska vara perfekt på något vis (perfekt finns inte). När jag hade sköthäst gillade jag att rida på självaste julafton.

Jag tycker det är ett bra tillfälle att skänka till mindre bemedlade (säger man så? Eller låter det förolämpande?). Jag är knappast ensam om detta. Blev inspirerad av Suzz också med förslag på vad man kan göra. Kollade på möjligheten att jobba i ett soppkök på jul, men det visade sig att de redan har tillräckligt med personal i september, så populärt har det blivit att hjälpa till. Det gör mig glad! :)

Hur som helst så vill jag bara säga att jag värnar barnen i sammanhang som detta!

Nu fick jag nys om Räddningsmissionens insamling för en ljusare jul. Jag tänkte lämna en klapp på Gothia Towers till insamlingen. Gör det du också! :)

http://www.gothiatowers.com/insamling-for-en-ljusare-jul/

Kategorier:Livet, NLP
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

